emeliejosefinenilsson.blogg.se

2013-12-06
03:57:00

3 av 4 kurser klara!
Nu har vi avklarat 3 av 4 kurser för den här terminen! :D veckan som gått efter Chicago har varit busy! 3 terminsprojekt som gjorts klart, en hemtenta som lämnades in i tisdags och två presentationer idag. Skönt att ha det gjort! Presentationen vi hade ikväll, i Intro to Greening the Organization, handlade om vårt projekt att renovera graduate housing på skolan (alltså huset där jag bor) Olika inveteringsprojekt och renoveringar som gör huset mer hållbart och miljövänligt. Det finns ju en hel del att göra! Vår lärare gillade verkligen vår rapport och ska framföra förslaget och vår investment plan till universitetet :) Så förhoppningsvis håller skolan med oss och gillar våra investeringsförslag till att förbättra boendet och kommande studenter får ett bättre lägenhet att flytta in i :) 

Nu har vi bara en presentation kvar i Business Analysis and Valuation. Det är en företagsvärdering av Ford Motor company. Enkelt sagt ska vi komma fram till aktievärdet och se om aktien är över- eller undervärderad. Det har varit ett krävande arbete under terminen men vi har haft en jättebra grupp så samarbetet har funkat kanon! Helt klart bästa gruppen :) så jag tror även den presentationen kommer gå alldeles utmärkt :) 
Imorgon släpper vi skolan helt! Vi ska ha en sista pot luck med gänget imorgonkväll innan jag och Emma lämnar Worcester. Det blir en tacokväll! Mitt och Emmas bidrag kommer dock bli lussebullar! (Om vi lyckas baka ngr imorgon ;) ) 
 
Lite julstämning ;) 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: