emeliejosefinenilsson.blogg.se

2013-10-22
23:37:57

Fantastiska Boston!
I måndags tog jag och Emma en ny heldag inne i Boston! Vi åkte in tidigt och var framme i Back Bay lagom till affärerna slog upp portarna. Vi hade inte direkt några större planer för dagen mer än att gå runt och se oss om. Vi började med att gå bort mot Newbury street och shoppingkvarteren i jakt på nya löparskor :)  
Sen fastnade vi inne i Marc Jacobs butiken.. Alltså deras klockor! Har varit inne på att köpa en Marc Jacobs klocka länge men velar fortfarande lite mellan modellerna :P Jag får bestämma mig till nästa Boston besök. Däremot så köpte jag ett armband som jag blev väldigt nöjd med :) Emma hittade ett superfint halsband med ett guldhjärta. Sen vandrade vi vidare med våra fina påsar längs med Newbury street tills vi kom till Georgetown Cupcakes. Supersöta cupcakes! Så vi slog till med en choklad cupcake med kokosfrosting! Herregud vad god! och kanske inte det smartaste med tanke på vår lunch sen.. hehe! 
 
Tidigare i veckan blev vi tipsade av Denise, vår städerska, om en restaurang med Bostons bästa utsikt. Top of the Hub heter den och ligger i Prudential Towers, alltså mitt i shoppingkvarteren. Så jag och Emma gick dit för lunch :) Vi tog hissen upp den 52 våningarna och möttes av en helt fantastisk utsikt! Vi blev placerade vi fönstret och kunde inte sluta titta ut! Häftigt! Det blev en trerätters lunch :D Till förrätt blev det en Butternut Squash soppa, sen en Pork Milanese med rotfrukter och madeira sky och till efterrätt blev det en Creme Brulée. Festade även till det med ett glas vin :) Allt var supergott! 
 
Efter dunderlunchen behövde vi en låång promenad! Så vi gick in i Boston pubilc garden och gick runt bland de fina träden och dammarna. Jag har nog aldrig uppskattat hösten så mycket som jag gör här! Helt fantastiskt! Underbara färger på löven, blå himmel och solsken. Bara att njuta så mycket det går innan vintern kommer :)
 
Rätt som det var gick vi rakt in i en filminspelning i parken! En ridande polis fick be oss gå lite åt sidan då de ska filma en av scenerna. Ascoolt! Filmen heter The Forger och John Travolta har en av huvudrollerna :) Den får man ju ta och se nästa år! :P
 
Tillbaka i Worcester avrundade vi dagen med ett yogapass! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Boston Public Garden
Boston Public Garden 
Filminspelning :D
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: