emeliejosefinenilsson.blogg.se

2013-11-10
05:32:15

Update
Blir ju bara sämre och sämre på att uppdatera här känner jag..:S Men här kommer en liten summering av de senaste dagarna :)
 
I onsdagskväll hade vi vår sista tenta i kursen "Business Analysis and Valuation" som inte direkt har varit favoritkursen under terminen och har krävt vädligt mycket pluggande. Jag har varit nervös för att skriva den tentan iprincip sen vi fick reda på den :P Men efter att ha den gjord känns det mycket bättre! Den var lättare än vad vi hade förväntat oss, i och för sig har både jag och Emma lagt mycket tid på den. Brukar aldrig tycka att en tenta har gått bra efter att jag skrivit den och sen har jag oftast fel. Så kanske borde vara nervös nu för att jag känner tvärtom :P hehe vi får se om magkänslan stämmer på onsdag :) Det som jag har kvar i skolan nu är tre terminsprojekt som ska skrivads och presenteras och sen en hemtenta i den fjärde kursen "Financial and Operational Auditing". Inte mycket kvar av teriminen nu! Och om exakt två veckor åker jag till Chicago! (har ju glömt bort att skriva det här!) Jag ska dit med Xiena, Aylar och Yacine på vårt Thankgivinglov. Ska bli superkul och superkallt (!) vad jag har hör iaf...
 
I torsdags kom Emma pojkvän Niklas på besök från Kanada. Han är också på en utbytestermin. Vår kvällskurs på torsdagen blev inställd så det blev taconight för oss istället. Mycket gott! :) Det var till och med så gott att det fick bli tacos på fredag med! I fredags blev det även en tur till favoritstället i Worcester för lite frozen yoghurt :) OCH det snöade på eftermiddagen! Trodde först jag såg i syne men icke här kom lite snö! Dock var det inte mycket och det blev inte liggande, så fortfarande höst ;)
 
Idag blev det sovmorgon för min del :) Emma och Niklas åkte in till Boston tidigt imorse och ska spendera resten av helgen där :) På eftermiddagen gick jag till gymmet. Har varit förkyld i drygt en vecka så har inte kunnat träna så mycket :/ Men det var skönt att få lite gjort idag! Får bli ett pass imorgon igen. Sen ikväll blev det ett spontant biobesök för mig, Xiena, Aylar och Yacine. Vi såg About Time som är en romantisk komedi/drama. Den var bra! Hände inte så mycket men det var söt :) 
 
 
Niklas och Emma
 
At the movies
 
Fortfarande fina höstfärger här även fast det är kallt :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: