emeliejosefinenilsson.blogg.se

2013-10-10
21:14:00

930 Main st
Lovade för rätt många veckor sen att lägga ut lite bilder på boendet, bättre sent än aldrig :P vårt boende, även kallat råttboet, är en lägenhet på campus. Det finns tre lägenheter i huset och vi har den översta. Det är jag, Emma, Shu och Cophie som delar den, ja plus några möss. Jag och Emma har varsitt sovrum och Shu och Cophie delar ett. Vi har ett gemensamt kök och ett badrum. Det finns två ingångar till lägenheten, en från Main st och en från baksidan och parkeringen. Standarden på huset och lägenheten är inte så hög men man har liksom vant sig :P okej kommer nog aldrig vänja mig vid att se möss springa runt i köket men får väl bara bita ihop! I veckan fick vi äntligen hit några som gjorde en undersökning av lägenheten för att se var de fyrbenta varelserna kom ifrån. De kom inte fram till något vettigt men vi fick iaf lister under våra sovrumsdörrar så vi slipper ha dem springandes på rummet! Hursomhelst boendet är helt okej! Har väldigt nära till skolan och gymmet, ser skolan från mitt fönster :) Att dela lägenheten har ju både för- och nackdelar :P det finns alltid någon att prata med och alltid trevligt med sällskap vid matbordet. Emma är kanon och vi kommer jättebra överens! Shu och Cophie är också bra :) iaf nu när Cophie har slutat röka inomhus och när hon tar undan chipsen från matbordet ;) hehe! Men jag har alltid velat testa att bo i korridor/delad lägenhet så det passar bra att göra det nu. En termin räcker! :P Längtar till min lilla lya i 20B <3 
 
Köket
Köket
Köket och dörren in till Emmas rum
Köket igen..;) och dörren in till mig
Emmas dörr till höger och till väster har vi badrummet, ena ytterdörren och Shu & Cophies rum
Badrum
Badrum
Ytterdörren mot bakgården
Mitt rum
Mitt rum
Mitt rum
Mitt rum
Mitt rum
 

Kommentarer:
#1: Emma

Haha! What doesnt kill you makes you stronger är verkligen denna resans ledord!!! ;-) Är så glad jag har dig här!! Mössen kunde jag dock varit utan ;) <3

Svar: Haha visst är det! ;) Detsamma så glad att ha dig här, mindre glad för mössen.. ;) haha <3
Emelie Nilsson

2013-10-10 @ 21:31:10
#2: Hanna

Ser ut att vara ett trevligt rum du har! :)

2013-10-16 @ 22:25:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: